loading...
اس ام اس
message-fa بازدید : 221 شنبه 05 مهر 1393 نظرات (0)

مسابقات اینچئون کره جنوبی

تیر و کمان : کماندار کامپوند ایران امروز موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شدند . در انفرادی مردان آقای اسماعیل عبادی پس از غلبه بر کماندار فیلیپینی در مرحله نیمه نهایی ، در فینال کماندار هندی را شکست داد و نخستین مدال طلای تاریخ ایران در رشته تیر و کمان را کسب کرد . در قسمت تیمی مردان هم تیم ایران با غلبه بر تیم فیلیپین سوم شد . اما در تیمی بانوان ، تیم ایران در دیدار رده بندی مغلوب هند شد و از دستیابی به مدال بازماند . در تیمی مردان هند قهرمان شد و در تیمی بانوان کره جنوبی ، یعنی هر دو تیمی که در نیمه نهایی ایران را شکست داده بودند .

وزنه برداری : کارنامه وزنه برداری ایران در اینچئون نشان داد که ایجاد حاشیه و دو دستگی در اردوی تیم ملی بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن ، کاملاً به ضرر تیم تمام شده است . دیروز در رقابت های دسته ۱۰۵ کیلوگرم نواب نصیر شلال که تا حدود زیادی با خوش شانسی به مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ دست یافت (منکر عملکرد خوب نواب در آن مسابقات نیستم اما آیا اگر وزنه بردار عنوان دار لهستانی اوت نمی کرد و دو وزنه بردار پرقدرت روس هم انصراف نمی دادند باز هم دست نواب به مدال می رسید؟) عملکرد قابل قبولی نداشت و در دو ضرب اوت کرد . این اتفاق در شرایطی رخ داد که نواب در المپیک وزنه های خیلی سنگین تری زده بود اما بخاطر اختلاف با سرمربی سابق تیم ملی یک سال از میادین دور بود .

در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم بهداد سلیمی به راحتی و با اقتدار کامل مدال طلای خودش را تکرار کرد تا تیم وزنه برداری ایران بدون طلا اینچئون را ترک نکند . اما در همین دسته بهادر مولایی که وزنه زدنش بخاطر مصدومیت با اما و اگر همراه بود بعد از حرکت یک ضرب که از حریفان عقب مانده بود انصراف داد تا رقابت برای کسب مدال باعث تشدید مصدومیتش نشود .

به این ترتیب تیم شش نفره وزنه برداری ایران با یک مدال طلا و یک مدال نقره به کار خود پایان داد . تیم وزنه برداری ایران در گوانگجو با ترکیبی که در آن زمان تقریباً جوان و ناشناخته محسوب می شد یک طلا ، دو نقره و یک برنز کسب کرد . هرچند آن تیم هشت نفره بود و این تیم شش نفره ، اما به نظر می رسد بجز بهداد سلیمی و کیانوش رستمی که با بدشانسی مدال طلا را از دست داد و رسول تقیان که سعی خودش را برای کسب مدال برنز کرد و با شایستگی از کسب مدال بازماند ، انتخاب مجید عسگری برای حضور در این تیم کلاً اشتباه بوده و جابر بهروزی و نواب نصیرشلال را هم با غرق شدن در غرور سابقه قبلی شان از کسب مدال بازماندند .

تیم وزنه برداری ایران ۴۰ روز دیگر در مسابقات جهانی قزاقستان به میدان می رود ، جایی که مهمتر از کسب مدال ، امتیاز گرفتن و نیانداختن وزنه ها مهم است چون امتیازات دو مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تعیین کننده تعداد سهمیه کشورها برای المپیک ۲۰۱۶ خواهد بود .

دوومیدانی : رقابت های دوومیدانی که گل بازی های آسیایی و المپیک محسوب می شود از امروز در چند ماده آغاز شد . در پرتابه وزنه بانوان خانم لیلا رجبی پرتاب گر بلاروسی الاصل عضو تیم ملی که سال قبل نایب قهرمان آسیا شده بود اینجا هم موفق به کسب مدال نقره بازی های آسیایی گردید تا اولین مدال بانوان ایران در تاریخ دوومیدانی بازی های آسیایی را کسب کند . خانم رجبی در شرایطی با پرتاب ۱۷.۸۰ متر دوم شد که این بهترین رکوردش در مسابقات رسمی محسوب می شود اما خودش از این عملکرد چندان راضی نبود و دلش می خواست با رکورد بالای ۱۸ متر نقره بگیرد چون به هر حال فاصله نفر اول از کشور چین با او خیلی زیاد بود و نمی توانست مدال طلا را از دست او خارج کند .

در مواد دیگر ، در دوی ۱۰۰ متر مردان قاسم رضایی و حسن تفتیان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند . در ۱۰۰ متر بانوان هم خانم مریم طوسی فینالیست شد . اما در پرتاب وزنه مردان کاوه موسوی و رضا مقدم که ماه ها اردوهای حرفه ای اروپایی را پشت سر گذاشته بودند در همان دور مقدماتی بدون ثبت هیچ پرتاب بدون خطایی حذف شدند . البته سطح رکوردهای این ماده نسبت به بازی های گوانگجو بشدت ارتقا یافته بود و کاوه موسوی که در گوانگجو نقره گرفت ، امروز حتی اگر موفق به ثبت یک پرتاب سالم در حد بالاترین رکوردش می شد ، باز هم دستش از مدال کوتاه می ماند!

دوچرخه سواری : تیم دوچرخه سواری ایران که بعد از مدال طلای دانشور روحیه گرفته دومین مدالش را هم کسب کرد . حسین عسگری دوچرخه سوار قدیمی و باتجربه تیم ملی در ماده تایم تریل انفرادی جاده به مدال برنز دست یافت . شخصاً فکر نمی کردم دوچرخه سواران ما امسال در اینچئون اصلاً موفق به کسب مدال شوند!

بسکتبال : تیم ملی بسکتبال کشورمان دیروز با نتیجه ۸۲-۵۹ ژاپن را شکست داد و امروز ۱۰۷-۶۹ از سد مغولستان گذشت . با توجه به اینکه امروز ژاپنی ها توانستند چین را شکست دهند ، خیلی مهم است که بسکتبالیست های کشورمان فردا چین را ببرند تا رقیب مستقیم ایران برای کسب مدال طلا حذف شود! اگر ایران بتواند به عنوان سرگروه صعود کند و شرایط در گروه مقابل طوری رقم بخورد که تیم ما در نیمه نهایی به کره جنوبی میزبان نخورد ، بلند قامتان تیم ما ثابت کرده اند هیچ وقت در فینال به مقام دوم راضی نمی شوند!

هندبال : تیم هندبال کشورمان دیروز دست به کار بزرگی زد و با نتیجه ۲۶-۲۱ عربستان را شکست داد و به جمع چهار تیم برتر راه یافت . هندبالیست ها دوشنبه در نیمه نهایی با قطر مسابقه دارند و اگر همین غیرت و جنگندگی بازی برابر عربستان را حفظ کنند فینال دور از دسترسشان نخواهد بود . این تیم اگر دچار حاشیه نمی شد در این مرحله به اما و اگر نمی خورد اما با کسب مدال دهان آنهایی که با بهانه تراشی از تیم ملی کنار کشیدند و دنبال بازیکن سالاری بودند بسته خواهد شد .

والیبال : والیبالیست های کشورمان در دور مقدماتی مشکلی نداشتند . آنها دیروز ۳-۰ هند را شکست دادند و امروز ۳-۰ مالدیو را . آنها فردا در مسابقه اول دور دوم گروهی با کره جنوبی میزبان مصاف خواهند داد .

بوکس : بوکسورهای ما دیروز و امروز را خوب سپری کردند . دیروز احسان روزبهانی در وزن ۸۱- کیلوگرم حریف بوتانی اش را شکست داد . او در یک چهارم نهایی با بوکسور هندی مصاف می دهد که حریف چندان نامداری نیست اما در دور اول بوکسور قدرتمند تایلندی را شکست داده است . جاسم دلاوری هم در وزن ۹۱+ کیلوگرم بوکسور چینی را مغلوب کرد . دلاوری در یک چهارم نهایی با بوکسور کره جنوبی مسابقه می دهد که عنوان دار نیست اما از امتیاز میزبانی برخوردار است . امروز هم امین قاسمی پور در وزن ۶۹- کیلوگرم حریفش از عربستان را شکست داد . قاسمی پور در یک چهارم نهایی با بوکسور با تجربه ترکمنستانی مسابقه می دهد که سال اوجش ۲۰۰۹ بوده با قهرمانی آسیا و پنجمی جهان و در دو-سه سال اخیر عنوان مهمی کسب نکرده است .

ما دو نماینده دیگر هم در بوکس داریم که هنوز به میدان نرفته اند . سجاد مهرابی باید در اولین مسابقه اش در یک هشتم نهایی با بوکسور فلسطینی مسابقه بدهد . کاپیتان علی مظاهری هم که در دور اول استراحت داشته در یک چهارم نهایی با حریف مغولستانی مسابقه خواهد داد .

قایق های بادبانی : احمد احمدی دیروز و امروز هم در مراحل باقی مانده ماده خود مسابقه داد و در پایان ۱۰ مرحله به کسب مقام نهمی بسنده کرد .

تیراندازی : کار تیم تیراندازی ایران با کسب همان یک طلا و دونقره ای که بانوان در ۱۰ متر تفنگ بادی کسب کرده بودند به پایان رسید . دیروز در ۵۰ متر سه وضعیت بانوان که تیم ایران در گوانگجو یک نقره و یک برنز گرفته بودند ، عملکرد خوبی نداشتند و هیچ کدام به فینال راه نیافتند . در مجموع تیمی هم ایران هفتم شد . و امروز تیم مردان ایران در همین ماده حضور داشت که آنها هم قابل قبول نبودند و در مجموع تیمی هم هفتم شدند . درست است که تیراندازی امسال عملکرد بهتری نسبت به گوانگجو داشت و شانس کسب یکی-دو مدال دیگر را هم در آخرین تیرها از دست داد اما تیراندازان ما باید بدانند برای ارتقا جایگاه ورزش ایران در بازی های آسیایی لازم است در همه موادی که شرکت می کنند با تمام توان برای کسب مدال مبارزه کنند و فقط به مدال های یکی-دو ماده قانع نشوند و مدال های پرتعداد تیراندازی را به راحتی به حریفان واگذار ننمایند!

شنا : دیروز آخرین روز مسابقات شناگران ما در اینچئون بود و اصلاً عملکرد خوبی را از آنها شاهد نبودیم . در حالی در مسابقات اولیه شاهد شکستن رکوردهای ملی بودیم در این یکی دو روز آخر شناگران حتی از رکوردهای شخصی خودشان حسابی عقب افتاده بودند که نشان دهنده خستگی و کم تجربگی ناشی از عدم حضور در میادینی با این سطح بالا است . امیدواریم امثال آریا نسیمی شاد نوجوان با تمرینات مداوم و شرکت در مسابقات مختلف به سطحی برسند که سال ۲۰۱۸ حداقل بتوانند به عنوان یک مدعی کسب مدال در فینال ها حضور یابند .

قایقرانی کانو : امروز روز بسیار خوبی برای پاروزنان کشورمان بود . آنها در ۱۱ ماده شرکت داشتند و در ۱۰ ماده بطور مستقیم فینالیست شدند! فقط در کایاک دوبل ۲۰۰ متر مردان تیم ایران راهی مسابقه شانس مجدد شد که فردا برگزار می شود . فینال های کانو آب های آرام پس فردا است و با این وضعیت امیدواریم دست کم در نیمی از مواد پاروزنان ایران موفق به کسب مدال شوند!

کشتی آزاد : کشتی آزاد شروع ضعیفی داشت و هر دو کشتی گیر کشورمان ، حسن رحیمی در ۵۷ کیلوگرم و مصطفی حسین خانی در ۷۰ کیلوگرم ، بعد از پیروزی در دور نخست دور دوم به حریفان کره ای و ژاپنی خودشان باختند و با توجه به عدم راه یابی آنها به فینال حذف شدند . هرچند رحیمی به داوری مبارزه اش با حریف کره ای معترض بود اما چیز خاصی هم در کشتی از خود نشان نداد و باید می دانست در شرایط مساوی برابر حریف کشور میزبان بازنده است!

ورزشکاران ما فردا در یک وزن کشتی (رضا یزدانی در ۹۷ کیلوگرم) و دوچرخه سواری سرعت جاده برای مدال می جنگند و در دوومیدانی ، بسکتبال ، کانووینگ و والیبال برای راهیابی به مراحل بالاتر و افزایش شانس کسب مدال ، ضمن اینکه مسابقات کبدی هم از فردا آغاز می شود . بنابراین ورزشکاران ما فردا فقط دو شانس کسب مدال دارند و ممکن است جایگاه ششمی ایران در جدول اندکی متزلزل گردد اما در روزهای بعد وضعیت بهتر خواهد شد انشالله .


جدول رده بندی توزیع مدال در پایان روز هشتم (۱۰ کشور اول) :


رتبه

کشور

طلا

نقره

برنز

مجموع

۱

چین

۹۶

۵۸

۴۱

۱۹۵

۲

کره جنوبی

۳۵

۴۲

۴۰

۱۱۷

۳

ژاپن

۳۲

۴۳

۳۸

۱۱۳

۴

قزاقستان

۹

۱۰

۱۸

۳۷

۵

کره شمالی

۸

۸

۹

۲۵

۶

ایران

۶

۷

۶

۱۹

۷

تایوان

۵

۴

۸

۱۷

۸

هنگ کنگ

۴

۵

۱۸

۲۷

۹

مغولستان

۴

۳

۸

۱۵

۱۰

مالزی

۳

۶

۷

۱۶


منبع : bamn-bigir.blogfa.com


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اس ام اس های رسمی ، عاشقانه ،جوک ، فلسفی ، دل نوشته ، ورزشی ، محبت آمیز ، دل شکستن ، شب قدر ، دوری و جدایی و فال روزانه .....
اطلاعات کاربری
لینک ها